Mästerverk i papper


Fastnade framför Kunskapskanalens program ”Mästerverk i papper”. Jag har aldrig fattat origami. Bestämt hävdat att origamister är lite som konstens mimartister. Om man nu ska lägga ner så mycket arbete på att göra något vackert, varför inte jobba i material som består? Nu kan jag inte sova. Formerna jag just bevittnat uppstå ur händerna på genier snurrar som veckade kaleidoskop bakom ögonlocken. Vilken fantastisk konst. Att dess lagar sedan kan appliceras på allt från bilindustri och arkitektur till medicin och psykologi är…..wicked.

Ett svar to “Mästerverk i papper

  1. Tjena, kul att läsa dina neurotiska funderingar igen. Jag vet inte hur jag länkar från min sida, men skall försöka lösa det snart.

Kommentera

