Den mystiska kvinnan på telefonbanken

Jag tycker om telefonbanken. Eftersom jag lider av ett ekonomiskt funktionshinder liknande Tourettes, dvs med ofrivilliga rörelser slumpvis sprätter pengar omkring mig, så har jag stor hjälp av att stötvis kunna fylla på kortet då ”Medges ej” påminner mig om min framfart. Jag har använt tjänsten i 10 år men först nu iakttagit en märklighet som inte lämnar mig. Jag funderar över egendomligheten varje gång jag ringer.

Det är en kvinna som talar. (Nej det är inte det som är egendomligt. Ha tålamod – jag kommer till poängen).

Kvinnan följer mig genom transaktionen. Från ”Välkommen till telefonbanken”, ”Tryck ditt personnummer eller organisationsnummer”, ”Tryck din kod”, ”Välj tjänst och tryck fyrkant” osv ända fram till ”Överföring till konto”.

DÅ KOMMER EN ANNAN RÖST!

Är inte det märkligt? Spelade de inte in den frasen samtidigt som alla andra fraser? Varför inte i så fall? Trodde de att kunderna endast skulle överföra FRÅN konton och aldrig TILL konton? Vem kom på missen? Och vem kallade in den nya kvinnan att tala in de saknade orden? Var fanns den första kvinnan då? Varför kallade de inte in henne? Var de missnöjda med hennes prestation? Hade hon hamnat i onåd? Hade hon ont i halsen? Tappat rösten? Kidnappad? Flytt landet med en arabisk prins? Gått med i en terroristorganisation?

Jag förstår inte varför de inte informerar kunderna om sånt här på hemsidan.

Kommentera

