Jag är genomskinlig

Jag vill inte ha övervakningskameror i varje gathörn. Jag vill inte ropa fritt fram för storebror bland mail, telefonsamtal och andra kommunikativa aktiviteter jag företar. Jag kommer aldrig att bygga ett hus som ett akvarium med fönster från golv till tak i köket, badrummet eller i rum som vetter mot gatan. Jag vill lära känna dig innan du lär känna mig.

Ändå fläker jag dagligen ut mig på en blogg och på FB. Små digitala post-it-lappar med vilka en dyslektisk 5-poängs-beteendevetare på 30 sekunder kan skapa min profil med kuslig ackuratess.

Märkligt.

Kommentera

