Jack Bauers syrra var i Huskvarna idag.

Du satt i en röd Skoda av någon sort. Klockan var ca 12.45. Den gamle mannen med rullator hade nätt och jämnt påbörjat sin stapplande gång över övergångsstället vid Alfred Dalin-skolan i Huskvarna innan ljusen slog om till grönt.

Han skyndade oroligt för att snabbt ta sig över. I den mån man, när det gäller just den här mannen, kan använda orden skynda och snabbt.
Det tog tid för honom, det måste jag medge, men han hasade sig fram så kvickt han kunde. Det kunde man inte minst se på hans oroliga ögonkast.

Då hängde du dig på tuten.

Jag är nu enormt nyfiken på varför. Uppskattningsvis förlorade du 20 sekunder på den gamle mannens taskiga gång.

Vari bestod din brådska? Vilken last bar du på som så hastigt måste levereras? Ett nedkylt hjärta för en transplantation? Kodnycklar till en domedagsbomb inställd att detonera kl 12.59? Eller skulle du föda? (Tveksamt dock. Jag körde om dig i rondellen och du såg rätt oberörd ut faktiskt. Knappast en kvinna i grossess).

Så? Låt mig veta. Jag är nyfiken.

Kommentera

