Sträv, fyllig eller syrlig hårdrock?

Min musikaliska bildning förtjänar inte så mycket som en tweet. Luckorna är enorma vilket jag märker inte minst när min son börjar fråga om detaljer kring grupper from the past som jag borde kunna på mina fem.

Området hårdrock missade jag i princip helt och hållet under 70- och 80-talet. För mig var en av de få kontakterna med genren den att Ian Gillan gjorde rollen som Jesus i Jesus Christ Superstar, samt någon doft av Deep Purple och Uriah Heep påverkad av mina kusiner. Sen blev det Bowie för mig. Och Bruce. Och soul.

I lördags hade jag dock ett spännande möte som fick mig att forska lite på Spotify. Jag satte ihop en spellista som har ackompanjerat mitt jobb idag.
Nu sitter jag i solen och är arg. Känner mig rå. Vill hugga ved eller nåt.

Samtidigt rasade följande förvirrande uppgift in på Google Alert nyss:

Whitesnake saluför ett nytt vin. En Zinfandel. Vince Neil har tydligen också gjort det. Varför har inte Deep Purple gjort det? En variant av V.S.O.P för dem kanske – Very Special Old Purple.

Undrar vad den passar bäst till – rå fladdermus?

Kommentera

