Bot för tinnitus

Att säga att jag lider av tinnitus vore fånigt. Jag har åkomman men kan inte påstå att den plågar mig. Dock kan den just under tysta sommarkvällar var riktigt irriterande eftersom jag aldrig riktigt får uppleva tystnaden i en solnedgång.

En bra bot är musik. Musiken förleder susningarna och tjutandet men tar samtidigt min uppmärksamhet i anspråk så att jag inte fullt ut kan slappna av.

Den effektivaste boten är faktiskt syrsornas spel. Eftersom de inte finns naturligt i vår trädgård planterar jag in dem. Räddar 20 stycken från en zoo-affär genom att köpa dem för 3:-/styck och släppa dem i humlen vid altanen. De frodas under sommaren för att lagom till augusti, då vi kommer hem från Bohuslän, ha blivit könsmogna. De skapar då en medelhavsk stämning i vår trädgård med sitt utsökta spel.

(Och kom inte och jiddra om djurplågeri. OK – de fryser antagligen ihjäl i oktober men å andra sidan slapp de leva sina sista veckor i en kartong för att sluta som reptilföda)

Härmed tar jag semester. Ses den 9 augusti.

2 svar to “Bot för tinnitus”

  1. Forkliftrep 9 aug kl 18, om du känner för’t

Kommentera

