Ingen fattar att jag är kul mer än jag

Jag har en – läs: 1 – rolig historia som jag kan berätta. Jag tror att jag hittat på den själv och personligen tycker jag att den är riktigt witty faktiskt. Det händer att jag drar den då och då – på en middag eller så – men det har aldrig – läs: never – hänt att ngn skrattat åt den. Möjligtvis har ngn dragit på munnen – det har hänt – men aldrig att någon skrattat så mkt som historien förtjänar.

Sist jag prövade dess vingar var i en rätt grabbig omgivning. Trots att åhörarna grundat med ansenliga mängder öl föll historien platt till marken. Endast en person tycktes förstå poängen med historien och nickade artigt då jag berättat den klart.

Jag beklagade mig givetvis och utbrast ”det är aldrig någon som fattar den här!”. Då tog en av grabbarna till orda med gissningen: ”det kanske är många som fattar men helt enkelt inte tycker att den är kul!”.

Bara så där. Rakt ut i luften utan en sekunds tvekan.

Aj.

Då slog det mig vilken självgod människa jag är.

Tragisk rent av.

Kommentera

