Jag tillhör en ogin gengren

När jag träffar nya människor utgår jag från att de ogillar mig.
Slutsatsen dras på helt och hållet empiriska grunder – antagandet har helt enkelt i 9 fall av 10 visat sig stämma.
”Du ser stöddig ut” är en vanlig förklaring. ”Jag har hört talas om dig” är en annan.

Fast de har fel. Och det gläder mig. För nu vet jag. Jag ser inte alls stöddig ut.
Jag har en frånstötande gen – CYP2A6 – som repellerar istället för att attrahera.

Känns skönt att äntligen veta säkert.
Jag har nämligen funderat lite över det här.

2 svar to “Jag tillhör en ogin gengren”

  1. Hur vet man att man har just den genen ????
    Funderar på om jag ev har den oxå ;-)

Kommentera

